Hsbc Handelsstrategier


Foreign Exchange. A Market Leader. HSBC är en av de ledande globala valutamarknadsfackmarknadsförarna. Om dina genomförandebehov drivs av en transaktions-, säkrings - eller investeringsstrategi kan du utnyttja vårt globala fotavtryck, lokal kunskap och djup expertis för att få unik insikt Och hantera din exponering på ett sätt som är anpassat till dina mål. Utanför vad du värdesätter. Vi har en mängd olika ljudlösningar som ger likviditet från den rent transaktionsbaserade till den mycket anpassade. Vi tillhandahåller riskhantering och skräddarsydda lösningar som Transactional FX, Algorithmic Execution, FX-index, FX Overlay och FX Prime Services som gör det möjligt för kunder att välja och skapa individuella propositioner för att passa deras behov. Vårt utbud av strategiskt stöd grundas av marknadsintelligens och forskning med global räckvidd. Således avser vi att tjäna inte bara på pris utan även Som en leverantör av val vid analys av FX-risk, vilket ger innovativ forskning och insikter. Vår globala uppfattning. S alla tidszoner, ger HSBC 24-timmars täckning från våra tre huvudcenter i London, New York och Hong Kong. Vi erbjuder en djup och konsekvent likviditetspool över FX-instrument via elektronisk, både bilateral och tredje part, samt röstkanaler för FX Kontant - och derivatlösningar inklusive spot, forward, NDF, swaps, vanilla och exotiska alternativ Våra erfarna team av derivatspecialister kan hjälpa till att strukturera skräddarsydda lösningar för dina specifika krav. Vår omfattande erfarenhet på tillväxtmarknader speglar vårt engagemang för den långsiktiga utvecklingen av inhemska Offshore-marknader och företag i varje region HSBC upprätthåller närvaro och kunskap i lokala ekonomier i kombination med globala lösningar. Djupet i vår likviditet, balansräkningens styrka och vårt engagemang för investeringar i teknik gör att vi kan leverera värde över hela världen Prissättning, utförande, post-trade-tjänster och kundservice. Share Dealing. An InvestDirect eller InvestDirect Plus sharelealing konto l Ets du köper och säljer aktier och andelar närhelst det passar dig. Våra aktier och aktier ISA har ingen initial kostnad eller årlig förvaltningsavgift till skillnad från många av våra konkurrenter. Försäkra dig om att du har en aktie och delar ISA betalar du bara ett kontoavgift För det beskattade kontot. Ta informerade beslut och testa dina strategier. Använd interaktiva forskningsverktyg för att fatta välgrundade beslut om vad och när du ska handla Skapa en virtuell portfölj som låter dig testa dina tradingstrategiska löpande priser. På den sista arbetsdagen i varje kalenderkvartal, Du debiteras ett kontoavgift på 10 50 inklusive moms Detta betalas kvartalsvis i efterskott med första avgiften tas ut den 31 mars 2016 Detta är föremål för att ha hållit kontot för ett fullständigt kalenderkvartal. Du kan handla online för en lägenhet Avgift på 12 95 per aktieavtal inklusive handel inom en ISA 12 95 online handelsavgift reduceras till 10 50 med effekt från 1 april 2016 Om du har ett InvestDirect Plus-konto kommer du att dra nytta av Vår konkurrenskraftiga Frequent Trader Tariff på bara 7 95 per aktie hantera efter din nionde handel i ett kalenderkvartal. Medium - till långsiktig investering. Denna produkt är utformad för att hållas i minst fem år. Investeringsrisk. Alla investeringar medför viss risk Värdet på investeringar kan komma att falla och öka och du kan inte få tillbaka det belopp du investerade. Vad är en ISA. En ISA är ett skatteeffektivt sätt att spara eller investera, eftersom alla intäkter och realisationsvinster som uppstår inom en ISA är befriade från Personligt ansvar för brittisk inkomstskatt och kapitalvinstskatt Det finns tre typer av ISA. Stocks and Shares. Innovative Finance. En betalning från dig till en ISA i något skatteår kallas en prenumeration. Du kan endast prenumerera på en av varje typ av ISA per skattår ISAs kan endast hållas i ett ensam namn ISAs som innehas i gemensamma namn är inte tillåtna HSBC InvestDirect och HSBC InvestDirect Plus erbjuder endast aktier och aktier ISA, som är självvalgt Det betyder att du väljer de enskilda investeringar som ska hållas Inom yo Ur ISA från det tillgängliga intervallet. Värdet av de flesta investeringar och eventuella inkomster som de genererar kan sjunka så mycket som möjligt, vilket betyder att du inte kan få tillbaka hela beloppet du investerat. Det kan delvis bero på växelkursfluktuationer där utomlands Investeringar hålls. De flesta investeringar bör betraktas som ett medelfristigt till långsiktigt åtagande, vilket innebär att du bör vara beredd att hålla dem i minst fem år. Vissa har en tidsbegränsad eller kanske inte är tillgänglig förrän du når din pensionsålder För produkter med tidsbegränsad tid kan du komma tillbaka betydligt mindre än vad som ursprungligen investerades om du gör ett tidigt tillbakadragande. Värdet av eventuella skatteförmåner som beskrivs beror på dina individuella omständigheter. Skatteregler kan ändras i framtiden. Hur mycket kan jag prenumerera på en ISA. För taxeringsåret 2016 2017. Du kan prenumerera upp till 15.240 i en kontant ISA eller. Du kan prenumerera upp till 15.240 i aktier och aktier ISA eller. Du kan prenumerera upp till 15.240 i en innovativ finansiell ISA eller. Du kan dela upp 15.240 över Alla tre typer av ISA som du väljer. Nuvarande skatteårsabonnemang måste överföras i helhet, men tidigare skatteår s-abonnemang kan överföras helt eller delvis Observera att om ett aktuellt skatteår betalas kontant ISA-abonnemang till ett lager och Aktier i ISA, enligt ISA-reglerna, antas abonnemanget retroaktivt ha tecknats direkt till aktierna och aktierna ISA. Notera att varje år måste alla ISA-chefer rapportera om ISA-abonnemang från sina kunder till HM Revenue Customs HMRC Så att HMRC kan kontrollera att enskilda personer inte överskrider gränserna. Värdet av de flesta investeringar och eventuella inkomster som de genererar kan gå ner och uppåt, vilket innebär att du inte får tillbaka hela beloppet du investerat. Detta kan delvis bero på Till växelkursfluktuationer där utländska investeringar hålls. De flesta investeringar bör betraktas som ett medellång till långsiktigt åtagande, vilket innebär att du borde vara beredd att hålla dem i minst fem år Rs. Som har en tidsbegränsad eller kanske inte är tillgänglig förrän du når din pensionsålder. För produkter med en löptid kan du komma tillbaka betydligt mindre än vad som ursprungligen investerats om du gör ett tidigt tillbakadragande. Värdet av eventuella skatteförmåner som beskrivs beror på På dina enskilda omständigheter Skatteregler kan ändras i framtiden. Hur ansöker jag om att ansöka om HSBC InvestDirect-aktier och aktier i ISA, logga in på ditt InvestDirect - eller InvestDirect Plus-konto och välj ISA från sidan Produkter och tjänster följ sedan riktlinjerna Tillhandahålls Alternativt kan du ringa oss på 03456 080848.Den här produkten erbjuds utan rådgivning och som sådan är vi inte skyldiga att bedöma lämpligheten för denna produkt för dig Det innebär att skyddet som erbjuds av Financial Conduct Authority s regler om bedömning Lämplighet kommer inte att gälla för denna transaktion. Värdet av de flesta investeringar och eventuella inkomster som de genererar kan sjunka såväl som uppåt, vilket innebär att du inte får tillbaka hela beloppet du investerat Det kan delvis bero på växelkursfluktuationer där utländska investeringar hålls. De flesta investeringarna bör betraktas som ett medelfristigt eller långsiktigt åtagande, vilket innebär att du bör vara beredd att hålla dem i minst fem år. Sikt eller kanske inte är tillgänglig förrän du når din pensionsålder. För produkter med tidsbegränsad tid kan du komma tillbaka betydligt mindre än vad som ursprungligen investerades om du gör ett tidigt tillbakadragande. Värdet av eventuella skatteförmåner som beskrivs beror på dina enskilda omständigheter Skattebestämmelser kan Förändring i framtiden. Våra öppettider är måndag till fredag ​​7 30:00 till 9 30:00 exklusive helgdagar, lördag 10 00:00 till 4:00, söndag stängd Vår öppettider är måndag till fredag ​​7 30:00 till 9 30:00 exklusive helgdagar, lördag 10 00:00 till 4:00, söndag stängd För att hjälpa oss att ständigt förbättra vår service och av säkerhetsskäl, kan vi övervaka och registrera din kommunikation med oss. Hur lång tid tar det att öppna en HSBC InvestDirect-bestånd a Nd aktier ISA. När du är klar kommer din onlineapplikation att ses över Om allt är i ordning, kommer ditt konto att vara öppet inom tre arbetsdagar. Om du ansöker via telefon och ditt konto accepteras kommer ditt konto att vara öppet inom tre arbetsdagar Vi skickar dig en postförsäljningsdeklaration som bekräftar de svar som ges över telefonen du behöver kontrollera dessa och kontakta oss om någon av uppgifterna i deklarationen är inkorrekt. Värdet av de flesta investeringar och eventuella inkomster som de genererar kan gå ner som Så mycket som möjligt, vilket innebär att du inte kan få tillbaka hela beloppet du investerat. Detta beror delvis på växelkursfluktuationer där utländska investeringar hålls. De flesta investeringarna bör betraktas som ett medellång till långsiktigt engagemang, vilket innebär att du borde vara Beredda att hålla dem i minst fem år. Vissa har en tidsbegränsad eller kanske inte är tillgänglig förrän du når din pensionsålder. För produkter med en löptid kan du komma tillbaka betydligt mindre än vad som ursprungligen investerades om du m Ake ett tidigt tillbakadragande. Värdet av eventuella skatteförmåner som beskrivs beror på dina individuella omständigheter. Skatteregler kan förändras i framtiden. Hur finansierar jag mina HSBC InvestDirect-aktier och delar ISA. You kan överföra medel från ditt HSBC InvestDirect Settlement Account eller HSBC InvestDirect Plus Sterling Cash-konto som gäller för dina HSBC InvestDirect-aktier och delar ISA genom att använda överföringen mellan kontonavsnitt på vår webbplats. Din ISA kommer att krediteras omedelbart och denna prenumeration räknas till din årliga ISA-gräns. När din ISA öppnas kommer vi att tillhandahålla Du med den sexsiffriga sortkoden och åtta siffriga kontonumret för dina HSBC InvestDirect-aktier och delar ISA Du kan använda detta för att göra elektroniska betalningar med hjälp av personlig internetbank. Du kommer inte att kunna handla i dina HSBC InvestDirect-aktier och delar ISA till Det har blivit finansierat. Värdet av de flesta investeringar, och eventuella inkomster som de genererar, kan gå ner såväl som uppåt, vilket innebär att du kanske inte kommer tillbaka Jag belopp du investerade Detta kan delvis bero på växelkursfluktuationer där utländska investeringar hålls. De flesta investeringarna bör betraktas som ett medellång till långsiktigt åtagande, vilket innebär att du bör vara beredd att hålla dem i minst fem år. Har en löptid eller kanske inte är tillgänglig förrän du når din pensionsålder. För produkter med en löptid kan du komma tillbaka betydligt mindre än vad som ursprungligen investerades om du gör ett tidigt tillbakadragande. Värdet av eventuella skatteförmåner beror på din individuella Omständigheter Skatteregler kan komma att förändras i framtiden. Knappt produktinformation. Vad du behöver veta. InvestDirect låter dig handla i brittiska aktier, gilts brittiska statsobligationer och de flesta brittiska börsnoterade Exchange Traded Funds. InvestDirect Plus ger dig ytterligare fördelar som gör att du kan handla Amerikanska aktier, låna mot din portfölj och utnyttja en Frequent Trader Tariff. Det finns interaktiva forskningsverktyg som hjälper dig att fatta välgrundade beslut om vad och när du ska handla. Du kan skapa en virtuell portfölj som låter dig testa dina handelsstrategier. Leverans i en InvestDirect Aktier och Aktier Individuellt sparkonto ISA kommer att behålla din aktieinnehavskatt effektiv, du bestämmer vilka aktier att köpa och sälja och vilken tillväxt som helst är fri från kapitalvinstskatt. Värdet av de flesta investeringar och eventuella inkomster som de genererar kan gå ner och uppåt, vilket innebär att du inte kan få tillbaka hela beloppet du investerat. Detta kan delvis bero på växelkursfluktuationer där utländska investeringar hålls. De flesta investeringarna bör vara Betraktas som ett medellång till långsiktigt engagemang, vilket innebär att du borde vara beredd att hålla dem i minst fem år. Vissa har en tidsbegränsad eller kanske inte är tillgänglig förrän du når din pensionsålder. För produkter med en tidsbegränsad du Kan komma tillbaka betydligt mindre än vad som ursprungligen investerades om du gör ett tidigt tillbakadragande. Värdet av eventuella skatteförmåner som beskrivs beror på dina enskilda omständigheter Skatteregler kan förändras i framtiden. Hur fungerar det? Jag öppnar ett investeringskonto för dig där dina aktier och aktier kommer att hållas elektroniskt i namnet på vårt nominerade företag. Du är fortfarande den goda ägaren till aktierna. Du kan överföra befintliga ISA, värdepapper och eventuella pappersaktier till ditt InvestDirect-konto Använd formulären på vår hemsida Tänk på att det kan ta upp till sex veckor att överföra. Med InvestDirect betalar du för aktier via ett Avräkningskonto som vi ställer in för dig och länkar till ditt nominerade HSBC nuvarande konto. Investera direkt har en Inledningsgränsen på 10 200 med förbehåll för att uppfylla våra kriterier, vilket innebär att erbjudanden som är placerade och ännu inte ska lösa får inte överstiga denna affärsgräns. Du måste se till att tillräckliga pengar är tillgängliga i ditt nominerade HSBC-löpande konto på dagen för att utföra en handel för att möta Kostnader för inköp på avvecklingsdagen. Investering Plus använder ett Sterling Kontantkonto som vi ska ställa upp för dig. Detta är inte kopplat till din nominerade HSBC nuvarande AC Räknar, så du måste finansiera den för att handla. InvestDirect Plus har ingen handelsgräns, du kan köpa aktier upp till värdet av pengar i ditt Sterling Cash-konto. Investera direkt och InvestDirect Plus är exklusiva sharelealing-tjänster Vi kan inte ge råd om Sharedealing Denna produkt erbjuds utan rådgivning och som sådan är vi inte skyldiga att bedöma lämpligheten för denna produkt för dig. Det innebär att skyddet som erbjuds av Financial Conduct Authority s regler för bedömning av lämplighet kommer inte att gälla för denna transaktion. Som du Kommer inte att registreras hos företagets Registrar, du kommer inte att få någon korrespondens eller aktieägartjänster från det företag där du innehar aktier. Vi kommer dock att informera dig om företagsaktioner, till exempel rättigheter, där vi får en förhandsanmälan Från företaget Instruktioner för dessa kan lämnas online, per brev eller via telefon. För ytterligare information om våra nominerade konton hänvisas till HSBC InvestDirect en D HSBC InvestDirect Plus Villkor. Vad kostar det. På den sista arbetsdagen i varje kalenderkvartal debiteras ett kontoavgift på 10 50 inklusive moms. Detta betalas kvartalsvis i efterskott, varvid den första avgiften tas ut den 31 mars 2016 Detta är föremål för att ha hållit kontot för ett fullständigt kalenderkvartal. Du kan köpa och sälja aktier online för en fast avgift från 12 95 per aktieavtal inklusive handel inom en ISA för erbjudanden online och från 29 95 för erbjudanden via telefon. 12 95 online handelsavgift sänks till 10 50 med effekt från 1 april 2016. Om du har ett InvestDirect Plus-konto kan du dra nytta av vår konkurrenskraftiga Frequent Trader Tariff på endast 7 95 per aktieavtal efter din 9: e handel i ett kalenderkvartal Den frekventa näringsidkaren gäller endast erbjudanden i brittiska aktier, gilts och Exchange Traded Funds. Vi tar inte ut dig för att överföra aktier till ditt konto och vi har ingen inaktivitet eller förvaltningsavgifter. Det är dock en avgift för överföring Ring ut stock ur ditt konto, antingen till en annan mäklare eller direkt till dig i certifikatform. Vänligen se våra priser och avgifter PDF för ytterligare information. Produktleverantörsinformation. Investera direkt och InvestDirect Plus tillhandahålls av HSBC Bank PLC som är auktoriserad och reglerad Av Financial Conduct Authority. Our öppettider är måndag till fredag ​​7 30:00 till 9 30 pm exklusive helgdagar, lördag 10 00:00 till 4:00, söndag stängd för att säkerställa att vi utför dina instruktioner korrekt för att hjälpa oss att ständigt förbättra vår service och i Intresset av säkerhet, vi registrerar och kan övervaka din kommunikation med oss. Behovskrav. För att köpa och sälja aktier via InvestDirect eller InvestDirect Plus måste du vara. en bosatt i Storbritannien och minst 18 år. Registrerad för vår personliga Internet Banking service. have ett HSBC Bank nuvarande konto. Det borde du vet. Värdet av investeringar och eventuella inkomster som erhålls från dem kan falla såväl som stiga och du får inte g Och tillbaka vad du investerade För vissa investeringar kan det också hända som en följd av valutakursförändringar som aktier och fonder kan ha exponering för utomeuropeiska marknader. Om du vill utnyttja vår handelsreservfacilitet, förväntar vi dig att du sätter in minst 10 000 av de berättigade aktierna i ditt InvestDirect Plus-konto Vi föreslår att du deponerar dessa aktier innan du skickar in ditt handelsreservprogram. Handelsreserven är föremål för en rörlig kreditgräns på upp till 50 av värdet av de stödberättigade aktierna som finns i ditt konto. Invest Invest och InvestDirect Plus är exekvering endast aktiehandelstjänster Vi ger inte råd om aktiehandel Denna produkt erbjuds utan rådgivning och som sådan är vi inte skyldiga att bedöma lämpligheten för denna produkt för dig Det innebär att skyddet som erbjuds av Financial Conduct Authority S regler om bedömning av lämplighet kommer inte att gälla för denna transaktion. Om du inte kommer att bli registrerad som ägare till bolagets aktier med bolaget s Re Gistrar, kommer du inte att få någon korrespondens eller aktieägartjänster från det företag där du innehar aktier. Vi kommer dock att informera dig om några företagsaktioner, till exempel rättigheter, där vi får en förhandsanmälan från företaget. Instruktioner för dessa kan ges Online, per brev eller telefon För mer information om våra nominerade konton, se HSBC InvestDirect och HSBC InvestDirect Plus Villkor. InvestDirect och InvestDirect Plus tillhandahålls av HSBC Bank PLC som är auktoriserad och reglerad av Financial Conduct Authority. Värdet av investeringar och eventuella intäkter från dem kan komma att öka och du kan inte få tillbaka det belopp som investerats. För vissa investeringar kan det också hända som en följd av valutakursförändringar, eftersom aktier och fonder kan ha exponering för utomeuropeiska marknader. De flesta investeringar bör betraktas som ett medellång till långsiktigt åtagande, vilket innebär att du bör vara beredd att hålla dem åtminstone Fem år. Värdet av eventuella skatteförmåner beror på dina individuella omständigheter Skattebestämmelserna kan förändras i framtiden. Våra öppettider är måndag till fredag ​​7 30:00 till 9 30:00 exklusive helgdagar, lördag 10 00:00 till 4:00, söndag stängt. Investera direkt Och investDirect plus är exekvering endast tjänster Vi kan inte ge råd om investeringar Dessa tjänster erbjuds utan rådgivning och som sådan är vi inte skyldiga att bedöma lämpligheten av dessa tjänster för dig Det innebär att skyddet som erbjuds av Financial Conduct Authority s Regler för bedömning av lämplighet kommer inte att vara tillämpliga. JavaScript är för närvarande inaktiverat på den här datorns enheten. Således är cookies för den här sidan inaktiverade för närvarande. För att få tillgång till alla funktioner på vår fullständigt optimerade webbplats, vänligen aktivera Javascript-inställningarna via din webbläsare För en lista över alla kakor vi använder och vad de gör, läs vår Cookies policy. Hjälp. Hitta en filial. Inom samtalet. Produkter. Busines S Essays - Marketing Strategies HSBC. Publicerad 23 mars, 2015 Senast ändrad 23 mars, 2015. Denna uppsats har lämnats in av en student Detta är inte ett exempel på det arbete som skrivits av våra professionella essay writers. HSBC Marketing Strategies. One av de största Bank och finansiell organisation i världen kallas HSBC-gruppen. Den har etablerade företag i Europa, Asien-Stillahavsområdet, Nordamerika, Mellanöstern och Afrika. I 1991 infördes HSBC-innehav i England med huvudkontor I London 1999 inrättade företaget sitt internationella varumärke som säkerställde att koncernens företagsymbol blev en välkänd sikt över hela världen. HSBC skiljer sitt varumärke från konkurrenternas genom att beskriva de unika egenskaper som särskiljer HSBC, nämligen att vara , Världens lokala bank Per den 31 december 2004 värderades den totala tillgången till 660 miljarder kronor. Den har över 9 800 kontor världen över. Den sysselsätter över 253 000 personer, en Korsa olika länder och territorier. Aktierna hålls av cirka 200 000 personer i cirka 100 länder och territorier. Bolagets aktier handlas också på de flesta av världens berömda börser, nämligen London, Paris, New York och Bermuda-börserna Ett av de viktigaste verktygen som det använder för funktionalitet på en världsomfattande skala är företagets användning av informationsteknik. De e-handelskanalerna inkluderar internet, PC-bank, interaktiv TV och telefonbank. Den upprätthåller sitt eget privata nätverksintranet och extranät, i Vilka HSBC s webbplatser lockade 900 miljoner besök under 2004. HSBC-koncernen tillhandahåller ett omfattande utbud av finansiella tjänster namely. Personal Financial Services Det har över 100 miljoner privata konsumenter över hela världen inklusive konsumentfinansieringskunder. Det erbjuder ett komplett utbud av personalkostnader, inklusive nuvarande Och sparande konton, inteckningar, försäkringar, lån, kreditkort, pensioner och investeringstjänster Det är en av t Han är världens topp tio kreditkortsutgivare. Konsumentfinansiering Företagets Finance Corporation s konsumentfinansieringsverksamhet säkerställer försäljningsställen till konsumenterna och lånar ut pengar och ger relaterade tjänster för att möta de dagliga människornas ekonomiska behov. Under 2004 fullföljde den Integration av sin tidigare hushållsföretagssektor Banking HSBC är en ledande leverantör av finansiella tjänster till små, medelstora och medelstora företag. Koncernen har över två miljoner sådana kunder, inklusive ensamägare, partnerskap, klubbar och föreningar, inkorporerade företag och offentligt noterade Företag I Storbritannien lanserades 209 Commercial Center för att tillhandahålla förbättrad relationshantering för små och medelstora företagskunder med högre värde, medan i Hong Kong, Business Banking Centers, utvidgades för att tillhandahålla en one-stop service. Corporate Investment Banking and Markets Skräddarsydda finansiella tjänster ges till företag och finansiella kunder. Affärsområden omfattar Globa L Marknader, Corporate och Institutionell Banking, Global Transaction Banking och Global Investment Banking. Global Markets omfattar utländsk valuta, räntebärande värdepapper, derivat, aktier, metaltransaktioner och andra handelsföretag. Corporate and Institutional Banking omfattar relationshantering och utlåningsverksamhet. Global Transaction Banking inkluderar Betalning och kontanthantering, handelstjänster, försörjningskedjor, värdepappersvaror och grossistförsäkringsföretag. Global Investment Banking omfattar investeringsbankrådgivning och investeringsfinansieringsverksamhet. Privata banker HSBC är en av världens främsta privata bankverksamheter och tillhandahåller finansiella tjänster till Högt värdeskapande individ och familjer på 70 olika platser. HISTORIEN AV HONGKONG OCH SHANGHAI BANKING CORPORATION. HSBC-gruppen utvecklades från Hong Kong och Shanghai Banking Corporation Limited, som grundades 1865 i Hong Kong med kontor i Shanghai, London och En byrå i San Francisco, USA T Företaget utvidgades främst genom redan etablerade kontor i banks namn fram till mitten av 1950-talet när det började skapa eller förvärva dotterbolag. Följande är några av nyckelövergångarna i koncernens tillväxt och historia sedan 1959. 1959 förvärvade HSBC den brittiska banken I Mellanöstern tidigare känd som den imperialistiska banken i Persien förvärvade i 1965 en majoritetsandel i Hang Seng Bank Limited 1971 förvärvade den brittiska centralbanken en minoritetsandel på 20 i Cypern Popular Bank Limited, För närvarande handlar Laiki Group 1972 förvärvade Midland Bank ett aktieinnehav i UBAF Bank Limited, nu känt som British Arab Commercial Bank Limited. I 1978 etablerades den saudiska brittiska banken under lokal kontroll för att ta över den brittiska banken i Mellanöstern I Saudiarabien År 1980 förvärvade den 51 av New York State s Marine Midland Bank nu känd som HSBC Bank USA Samtidigt förvärvade Midland ett bestämmande intresse som ledde tyska Privatbank, Trinkaus och Burkhardt nu känd som HSBC Trinkaus Burkhardt KGaA 1981 inrättade HSBC en filial i Vancouver, Kanada. Samma år förvärvade koncernen ett bestämmande inflytande i Equator Holdings Limited, som var en handelsbank som ägnade sig åt handelsfinansiering i sub - Sahara-Afrika 1982 bildades den egyptiska brittiska banken SAE, där HSBC-koncernen innehar 40 aktier. Sedan 1983 förvärvade Marine Midland Bank Carroll McEntee och McGinley nu HSBC-värdepapper USA Inc, en New York-baserad återförsäljare i amerikanska statsobligationer 1986 , HSBC Australia bildades 1987 förvärvade företaget de resterande aktierna i Marine Midland och ett 14 9 aktieinnehav i Midland Bank nu HSBC Bank Plc. In 1991 etablerades HSBC Holdings som tidigare nämnts. Aktierna omsattes för första gången i London Och Hongkong börser 1992 köpte den resterande aktieinnehavet i Midland Bank 1993 flyttades huvudkontoret till London 1994 var HSBC Malaysia etablerad i 1 997 etablerade koncernen ett dotterbolag i Brasilien, Banco HSBC Bamerindus SA och förvärvade Roberts SA de Inversiones i Argentina, HSBC Brasilien och HSBC Argentina. År 1999 började aktierna i HSBC handla på en tredje börsen, New York In the same Året som förvärvades, Republic New York Corporation, som sedan integrerades i HSBC USA Inc och dess systerbolag Safra Republic Holdings SA nu känt som HSBC Republic Holdings Luxembourg Samtidigt förvärvade Midland en 70 03-aktie i Mid-Med Bank Plc nu HSBC Bank Malta Abp, den största kommersiella banken på Malta. Under år 2000 förvärvade HSBC CCF, en av de största bankerna i Frankrike. Aktierna handlades också på en fjärde börs i Paris. Koncernen ökade också sitt aktieinnehav i den egyptiska brittiska banken till över 90 och sedan byter namn på det HSBC Bank Egypt SAE Det fortsatte att förvärva Demirbank TAS, nu HSBC Bank AS Turkeys femte största privata bank 2001. Dessutom undertecknade det ett avtal om att köpa 8 aktier i th E Bank of Shanghai 2002 förvärvade företaget Grupo Financiero Bital, SA de CV en av Mexiko s största finansiella tjänster och ett 10 intresse för Ping An Insurance Company of China Limited, den näst största livförsäkringsverksamheten i Kina. Hushåll International nu HSBC Finance Corporation, ett ledande amerikanska konsumentfinansieringsföretag och Lloyds TSB s brasilianska tillgångar inklusive Losango Promotora de Vendas Ltda, ett större konsumtionsinstitut Four French private banking-dotterbolag kombineras för att bilda HSBC Private Bank France Bolagets försäkringsmäklare vid Samma tid bildade ett joint venture Beijing HSBC Försäkringsmäklare Ltd, där det har en 24 9 aktie Hang Seng Bank förvärvade också ca 16 av Industrial Bank Co Ltd, en fastlands kinesisk Commercial Bank och HSBC håller med om att köpa 505 av Fujian Asia Bank Limited Nu känd som Ping An Bank Limited 2004 förvärvade företaget Bank of Bermuda Ltd, en ledande leverantör av fondförvaltning, förtroende, vårdnad, kapitalförvaltning Ement och privata banktjänster. Det öppnades också i en femte börs, Bermuda-börsen. Samma år förvärvade den cirka 20 av Bank of Communications Limited, Chinas femte största bank. EXISTING LITERATURE REVIEW. Around världen blir företagen alltmer Medvetna om det ökade värdet som företagets varumärkesstrategier kan ge till en organisation Enligt Weitz och Wensley 1988 definierar de marknadsföringsstrategin som en indikator som är specifik mot vilken verksamhet som ska riktas och vilka typer av konkurrensfördelar som ska utvecklas och Utnyttjas implittivt, strategin kräver tydliga mål och fokus i linje med företags organisationens mål måste de rätta kunderna riktas mer effektivt än de är hos sina konkurrenter och därmed associerade marknadsföringsblandningar bör utvecklas till marknadsföringsprogram som framgångsrikt genomför marknadsföringsstrategin Varadarajan 1999. En strategisk marknadsplan är en översikt av Metoder och resurser som krävs för att uppnå en organisation s mål inom en specifik målmarknad Det tar inte bara hänsyn till marknadsföring utan också alla funktionella aspekter av en affärsenhet som måste samordnas. Dessa funktionella aspekter är produktion, ekonomi och personal. Miljöfrågor är Ett viktigt övervägande Konceptet för den strategiska affärsenheten används för att definiera områden för övervägning i en specifik strategisk marknadsplan. Varje strategisk affärsenhet SBU är en division, produktlinje eller annat vinstcenter inom ett moderbolag. Varje säljer en distinkt uppsättning av Produkter till en identifierbar kundgrupp och varje konkurrerar med en väldefinierad uppsättning konkurrenter Dibb et al 2001 Varje SBUs intäkter, kostnader, investeringar och strategiska planer kan separeras och utvärderas förutom de för moderbolaget SBUs verksamma inom en Olika marknader, som har olika tillväxtnivåer, möjligheter, grader av konkurrens och vinsttillväxtpotential HSBC S affärsenheter inkluderar personliga finansiella tjänster, konsumentfinansiering, kommersiella banker, företagsinvesteringsbanker och marknader och slutligen privatbank Strategiska planerare inom koncernen måste därför erkänna olika affärsenhetens olika prestationsförmåga och noga fördela resurser eller strategiskt genomföra sina Affärsmål för att möta bolagets långsiktiga mål De måste också se till att affärsenheterna kompletterar varandra för att det övergripande verksamhetsintresset blir bättre. Processen med strategisk marknadsplanering ger en marknadsstrategi som utgör ramen för en marknadsplan En marknadsplan innehåller ramverket och hela uppsättningen aktiviteter som ska utföras. Det är det skriftliga dokumentet eller planen för genomförande och kontroll av organisationens marknadsaktiviteter. En strategisk marknadsplan är inte densamma som en marknadsplan. Det är en plan för alla aspekter Av en organisation s strategi på marknaden, Dibb et al 1996 En marknadsplan handlar däremot främst om att genomföra marknadsföringsstrategin när det gäller målmarknader och marknadsföringsblandningen Abell och Hammond 1979. För att uppnå sina marknadsföringsmål måste en organisation utveckla en marknadsföringsstrategi eller en uppsättning marknadsstrategier Den uppsättning marknadsstrategier som implementeras och används samtidigt kallas organisationens marknadsföringsprogram. De flesta marknadsföringsprogrammen fokuserar på en detaljerad marknadsmixspecifikation och inkluderar interna kontroller och förfaranden för att säkerställa att de genomförs effektivt genom processen med Strategisk marknadsplanering kan en organisation utveckla marknadsstrategier som, när de genomförs korrekt och kontrolleras, kommer att bidra till att uppnå sina marknadsföringsmål och dess övergripande mål. Men Harris 2002 hävdar att företag som verkar på marknaden för finansiella tjänster, särskilt de stora fyra detaljhandeln Banker HSBC, Barclays, Lloyds TSB och Royal Bank of S Cotland med förvärvet av natwest beror i första hand på generiska marknadsstrategier För att formulera en marknadsföringsstrategi identifierar och analyserar marknadsföraren marknadsmålet och utvecklar en marknadsmix för att tillfredsställa individer på den marknaden. Marknadsstrategi är bäst formulerad när den speglar den övergripande riktningen Organisationen och samordnas med alla verksamhetsområden. Den strategiska marknadsplaneringsprocessen bygger på en analys av den bredare marknadsmiljön, där den påverkas mycket. Marknadsmiljöstyrkor som juridiska styrkor, politiska styrkor, tekniska krafter , economic and competitive forces, societal green forces, and regulatory forces, can place constraints on an organisation and possibly influence its overall goals they also affect the amount and type of resources that a business can acquire, Dibb et al 2001 They also do create favourable opportunities as well, such as internet banking in which HSBC and Merrill Lynch creat ed an online banking and investment facility, which has proved profitable for both company s as a whole, Eppendorfer et al 2002 Marketing environment variables play a part in the creation of a marketing strategy When environment variables affect an organisation s overall goals, resources, opportunities or marketing objectives, they also affect its marketing strategies, which are based on the factors mentioned previously They impact consumers needs, desires and they affect competitors plans. Now, according to Polito 2005 , branding in the classic sense is all about creating unique identities and positions for products and services, hence distinguishing the offerings from competitors Corporate branding employs the same methodology and toolbox used in product branding, but it also elevates the approach a step further into the board room, where additional issues around stakeholder relations shareholders, media, competitors, governments and many others can help the corporation benefit from a strong and well-managed corporate branding strategy Not surprisingly, a strong and comprehensive corporate branding strategy requires a high level of personal attention and commitment from the CEO and the senior management to become fully effective and meet the objectives. Corporate branding is a serious undertaking that entails more skills and activities than just an updated glossy marketing facade with empty jargon A strong corporate branding strategy can add significant value in terms of helping the entire corporation and the management team to implement the long-term vision, create unique positions in the market place of the company and its brands, and not the least to unlock the leadership potential within the organization Hence a corporate branding strategy can enable the corporation to further leverage on its tangible and non-tangible assets leading to branding excellence throughout the corporation, Polito 2005.HSBC as stated in the latter has in recent years acquired a vast num ber of companies across the globe and adopted them fully under its international corporate brand with great success and within a surprising short timeframe A strong brand is about building and maintaining strong perceptions in the minds of customers This takes time to establish and many resources to keep, but eventually no one remembers what the local banks used to be called, and HSBC has managed to transfer the brand equities from the acquired brands into its own corporate brand equity. There are several benefits for employing a branding strategy that a corporation can exploit First of all, a strong corporate brand is no less or more than the face of the business strategy, portraying what the corporation aims at doing and what it wants to be known for in the market place The corporate brand is the overall umbrella for the corporations activities and encapsulates its vision, values, personality, positioning and image among many other dimensions Think of HSBC, which has successfully impl emented a stringent corporate branding strategy HSBC employs the same common expression throughout the globe with a simple advertising strategy based on the slogan The world s local bank This creative platform enables the corporation to bridge between many cultural differences, and to portray many faces of the same strategy. Additionally, HSBC s brand name has enabled a number of key mergers and acquisitions mentioned previously around the globe, which has so far strengthened its market presence in the banking world, Brand Finance 2000.The Marketing Strategies of the HSBC Group 2005 Towards the end of 2003, HSBC launched Managing for Growth , a strategic plan that provides HSBC with a blueprint for growth and development during the next five years The strategy is evolutionary, not revolutionary It builds on HSBC s strengths and it addresses the areas where further improvement is considered both desirable and attainable HSBC concentrates on growing earnings over the long term at a rate which will place it favourably when compared with its peer group Also it focuses on investing in its delivery platforms, its technology, its people and its brand to support the future value of HSBC as reflected in its comparative stock market rating and total shareholder return TSR HSBC remains committed to benchmarking its performance by comparison with a peer group. Its core values are integral to its strategy, and communicating them to customers, shareholders and employees is deemed as intrinsic to the plan These values comprise an emphasis on long-term, ethical client relationships high productivity through teamwork a confident and ambitious sense of excellence being international in outlook and character prudence creativity and customer focused marketing. Under the managing for growth scheme, eight strategic imperatives were identified as the key marketing and business strategies for 2004 - 2008 They are. Brand make HSBC and its hexagon symbol one of the world s leading brands for cu stomer experience and corporate social responsibility. Personal Financial Services drive growth in key markets and through appropriate channels to make HSBC the strongest global player in personal financial services. Consumer Finance extend the reach of this business to existing customers through a wider product range and penetrate new markets Commercial Banking make the most of HSBC s international customer base through effective relationship management and improved product offerings in all the Group s markets. Corporate, Investment Banking and Markets accelerate growth by enhancing capital markets and advisory capabilities focused on client service in defined sectors where HSBC has critical relevance and strength. Private Banking serve the Group s highest value personal clients around the world. People attract, develop and motivate HSBC s people, rewarding success and rejecting mediocrity and. TSR fulfil HSBC s TSR target by achieving strong competitive performances in earnings per share g rowth and efficiency. RESEARCH APPROACH AND METHODOLOGY EMPLOYED. Research Approach The research approach will be carried out using the positivist case research approach According to Cavaye 1996 , positivist epistemology tries to understand a social setting by identifying individual components of a phenomenon and explains the phenomenon in terms of constructs and relationships between constructs The theoretical constructs describing the phenomenon are considered to be distinct from empirical reality Hence, empirical observations can be used to test theory This looks at the world as external and objective Positivism employs four major research evaluation criteria a good research should make controlled observations, should be able to be replicated, should be generalizable and should use formal logic. Under positivism, case research findings are not statistically generalizable to a population, as the case or cases cannot be considered representative of a population, however case research can claim theoretical generalizability. This will also include comparing, contrasting and critically evaluating past and present papers, articles, journals, and established theories that have been published on the subject matter. Methodology Employed Multiple-Case Study Design This project uses the multiple case study method in order to enable analysis of data across cases and relating it to the theoretical perspectives in the available literature of marketing strategy This enables the researcher to verify that findings are not merely the result of idiosyncrasies of research setting Miles and Huberman, 1984 According to Yin 2002 , in such a method it is important to use multiple sources of evidence. The appropriate number of cases depends, firstly, on how much is known about the phenomenon after studying a case and secondly, on how much new information is likely to emerge from studying further cases Eisenhardt, 1991.This paper detailed analysis about the marketing strategies employed by HSBC , in comparison to its other major competitors, namely Barclays Bank, Royal Bank of Scotland, and Citibank Analysis of the marketing strategy of HSBC is evaluated with regard to the organisation meeting customer needs and requirements, advertising strategies and the need to increase its customer base and market share are all addressed One wants to see if there are any matches with regard to the theoretical literature of marketing strategy and what the empirical evidence gathered says and also any mismatches This also relates to the literature review. Qualitative Data Cavaye 1996 states that qualitative investigation refers to distilling meaning and understanding from a phenomenon and is not primarily concerned with measuring and quantification of the phenomenon Direct and in-depth knowledge of a research setting are necessary to achieve contextual understanding Hence, qualitative methods are associated with face-to-face contact with persons in the research setting, with verbal data Van Mannen 1989 being gathered. Qualitative data can be collected in a number of forms One major form of qualitative evidence is interviews, which may be recorded and later transcribed Qualitative data are rich, full, holistic real their face validity seems unpeachable they preserve chronological flow where that is important Miles 1979.In spite of the abovementioned, qualitative data have weaknesses Miles 1979 Miles and Huberman, 1984 Collecting and analysing data is time-consuming and demanding In addition, data analysis is not easy, as qualitative data analysis methods are not well established Recognised rules of logic can be applied to verbal data in order to make sense of the evidence and to formally analyse the data. Rubin and Rubin 1995 state that it is most desirable to disclose the identities of both the case and the individuals interviewed because. The reader is able to recall any other previous information he or she may have learned about the same case from previous research or othe r sources in reading and interpreting the case report. The entire case can be reviewed more readily, so that footnotes and citations can be checked, if necessary, and appropriate criticisms can be raised about the published case. Nevertheless, there are some occasions when anonymity is necessary The most common rationale is that when the case study has been on a controversial topic, anonymity serves to protect the real case and its real participants The second reason is that the issuance of the final case report may affect the subsequent actions of those that were studied. Quantitative Data This is concerned with measuring aspects of a market or the population of consumers making up the market This includes soft approaches such as consumer attitudes as well as the hard things such as market size, brand shares, purchase frequencies etc Quantitative data on a market or consumer group can be obtained through carrying out a census, obtaining the relevant measures from every single consumer or player in the market. In practice, research through a census collection is very rare for one thing it is usually prohibitively expensive to obtain data from every individual the government only carries out a population census once every 10 years and even if the money is available the timescales involved are likely to be too long to meet commercial deadlines, Meier 1991 Furthermore, a census is unnecessary since the alternative sampling can normally produce adequate and acceptably reliable data for a fraction of the cost Quantitative research is, therefore, nearly always based on more or less rigorous sampling methods which have in common the assumption that the data from the samples can be taken to represent, within estimated levels of accuracy, the population or universe from which they are drawn, Hague 2002.Types of Quantitative Data The range of information which can be and is collected through quantitative research is enormous if not infinite In relation to deciding how data should be collected, all the possibilities can be categorised into a simple threefold classification. measures profiles or segmentation data. Market measures quantify and describe a market Common examples include market and sector size shares of the market held by suppliers or brands penetration levels what proportion of all potential consumers own or buy a product purchase and consumption frequencies patterns of consumption and seasonality Data of this type is very essential for any manager developing or reviewing a marketing plan for a company, product group or brand name like HSBC s hexagon logo. Market measures taken from a sample are generally projected or grossed up to the total market or population, e g the proportion of households in a sample found to be without a PC can be multiplied by available estimates of the number of total households to provide an indicator of untapped potential A vital concern in the marketing of a product or service is knowing and understanding the potential customer base what type of people or organisation are they What other types of products or servi ces do they own or use What is required to meet this need is customer profiling or segmentation data and it is quantitative in nature because reliable breakdowns are needed for the whole market or population, Buck 1990.Hague 2002 argues that profiling data can take various forms socio-demographics age, sex, income and occupation group, education level, home tenure etc geo-demographics various business classifications such as company size, industry etc for business to business research or it can relate to consumer behaviour ownership of various products, purchase or usage levels, media exposure etc Unlike market measures, consumer profiling data can be collected only from consumers including organisations in the case of business to business research although the distribution or manufacturing levels in the market may also need profiling. Attitudinal data is used in a quite general sense to cover concepts such as awareness, perceptions, beliefs, evaluations, preferences and propensities I n other words they are, in their various forms, subjective and reside in the minds of individuals Much market research under this is concerned with attitudes and attitude measurement because attitudes and your marketing may mould consumer choice in your favour Attitudes are of course very much the subject of qualitative research which is often concerned to identify relevant dimensions and categories of attitudes In quantitative research, the focus is on establishing the degree to which specific attitudes exist among the market and population. The most important tool for data collection under quantitative research is face to face interviewing However, in situations where over a hundred firms need to be interviewed, due to the cost attached to carrying out such a task, doing a telephone interview would seem more appropriate The methods used to record data and data analysis here, is predominantly through questionnaires Most questionnaires used in quantitative research involve a predominanc e of pre-coded or closed questions and the layout of the response points can help to minimize problems of mis-recording More problematical, however, is the recording of open-ended questions, such as why did you buy this product, then This usually leads to a lengthy or rambling response from the individual, in which what is said is then summarized or abbreviated and there is no way of knowing whether what is recorded reasonably reflects the response given. In the case of this paper, due to the short deadline associated with writing this paper, one was only able to get a telephone interview primary data collection method from a senior manager of customer relationship management at one of HSBC s flagship branches in the London area Additionally one has also used multiple sources of evidence, i e secondary sources of information, articles, journals, established theories, HSBC s annual report, comments by top management within the organisation are analysed and also the company s website are all used to evaluate and address the effectiveness of its use of market strategy to increase its market share and customer base. The remainder of this paper proceeds as follows, analysis of findings, overview of the marketing strategy, criticisms, summary and conclusion. ANALYSIS OF FINDINGS. Central to achieving a company s corporate vision is the need to build up a loyal customer base of satisfied customers HSBC did not overtake its major competitors by chance in acquiring foreign financial institutions it developed a clear marketing strategy based on a desire to fully satisfy a carefully targeted set of market segments As the BBC 2004 gathered, a quarter of HSBC s 2003 profits were made in the UK, and it made around 70 profit per customer Additionally, the bulk of its profits came from acquisitions elsewhere, US personal loan firm Household International and HSBC Mexico Although Household International operates in the UK, HSBC says its British market accounts for less than 10 of this d ivision s profits. Market segmentation is at the core of robust marketing strategy development This involves identifying customer needs, expectations, perceptions, and buying behaviour so as to group together homogeneous customers who will be satisfied and marketed to in a similar manner One segment will differ from another in terms of customer profile and buying behaviour, and also with regard to the sales and marketing activity likely to satisfy these customers Having sufficient knowledge of these customers is fundamental It is important to remember that the process of market segmentation involves more than simply grouping customers into segments Shrewd targeting of certain segments and the development of a clear brand positioning are part and parcel of the market segmentation process. Now, HSBC launched a marketing strategy called Managing for growth , which is to cover and deal with its strategic outlook for the period 2004 - 2008 From the company website, they have stated that they will deliver this by focusing on enhancing HSBC s revenue generation culture, develop its brand name further hexagon logo , manage costs strategically, maintain a prudent credit market risk stance, and invest further in its people Addition ally, acquisitions still remains an integral part of their strategy. As stated from the company s website, they will concentrate on growing earnings over the long term at a rate which will place it favourably when compared with its peer group It will also focus on investing in its delivery platforms, its technology, its people and its brand to support the future value of HSBC as reflected in its comparative stock market rating and total shareholder return TSR HSBC remains committed to benchmarking its performance by comparison with a peer group. They argue that their core values are integral to its strategy, and communicating them to customers, shareholders and employees is intrinsic to the plan These values comprise an emphasis on long-term, ethical c lient relationships high productivity through teamwork a confident and ambitious sense of excellence being international in outlook and character prudence creativity and customer focused marketing. They state that their brand name has been an outstanding success and they will continue with the next phase of their strategy They argue that the brand name is now sufficiently strong that they can accommodate brand variety at customer, product and even country level as and when required by the business model Adding, reputation on their part is the key element of the brand proposition and cannot be overstated Their policies for corporate social responsibility and the environment are part of their brand name in which they reach their objectives through the philanthropic objectives of the company. Details of Telephone Interview In a telephone interview conducted, the head manager of personal customer relationships management argued that HSBC does have a marketing strategy The respondent stated t hat they were responsible for 25 people all working on different projects within the customer relationship management department The respondent added that the marketing strategies employed predominantly by HSBC were, advertising with the use of its already established brand name of being seen as the world s local bank , market segmentation of products and services to consumer groups at different locations worldwide When asked if these marketing strategies have been effective The respondent replied, yes, they have been effective, adding that most of the profits generated have been from its overseas subsidiaries This tallies with what was stated on the BBC 2004.With regard to payoffs or financial gains generated in relation to the effective use of these marketing strategies, the respondent argues that they have been able to capitalise on their overseas presence, local knowledge, and expertise to bring in new customers to open personal current accounts, and also look at other products and services offered by HSBC. When asked what influential factors would inform a potential customer to choose HSBC s services and products over its major competitors like Barclays, the respondent replied, the long term experience of the company plays a critical part in dealing with customer preferences, its excellent and well trained staff are fully equipped to deal with customer queries and body language, the corporate brand name, a recommendation from a fellow user of HSBC s products and services, lower charges, its vast range of products which other competitors do not have e g its international reach , a convenient location to be able to withdraw and look at cash balances ATM accessibility , and lastly advice from an individual with regard to the services and products that HSBC provides. Finally, when asked whether these marketing strategies are generic or are they based on a roll-plan The respondent stated that they are generic, depending on what country or region that the various subsi diaries of HSBC are located, certain strategies mentioned previous are put to good use over the other. Overview of marketing strategy employed for The Business Units In 2003, HSBC invested significant amounts in proprietary customer relationship management systems to ensure their growing customer base is managed efficiently As a result of this they now handle a greater share of customer financial requirements and in the process, generating higher levels of customer satisfaction For example in 2001, the Individual solutions programme in the UK generated more than five million customer contacts, over one million of which led to an expansion of an existing relationship The internet goes to the very heart of customer convenience and is an increasingly important channel for their customers The joint venture Merrill Lynch HSBC extended its online investment-led broking and banking service from Canada and Australia to the UK Although roll-out plans for other countries had to be postponed follo wing the downturn in equity markets Merrill Lynch HSBC expanded its existing service with the introduction of managed funds in Australia and tax - efficient products in the UK. With more financial services available through the internet, electronic organisers, mobile phones, television and private network connections, their electronic banking customer numbers have more than doubled to more than three million in a space of two years HSBC s e-banking services are available in seventeen countries and territories worldwide Their websites according to them receive an average of 210,000 customer visits a day, about 75 million a year and risingmercial banking this is an area where they provide banking services for small to middle market business customers, which they see this as one of their traditional strengths The 1 8 million customers in this particular business unit include incorporated businesses, trading entities, partnerships, sole traders, clubs and associations Adding that due to the re international reach they are ideally placed to meet the requirements of their existing and future customers There main contact with these customers is through a network of relationship managers Relationships are established and managed at the local branch level or through their expanding worldwide network of commercial banking centres. Corporate, Investment Banking and Markets The international reach of HSBC enables the company to be one of the few financial institutions that can provide its major customers with a full range of transaction and investment banking and markets services worldwide This undoubtedly proved to give HSBC a competitive advantage in 2001 when despite the challenging economic conditions improvements were made in performance and profitability by focusing on the core business relationship The company provides services to over 25,000 subsidiaries and offices of about 1,200 major customers in more than 50 countries and territories. Adding, client service teams are at the heart of the operations of the group as a whole This consists of relationship and product managers from around the world who understand customer business needs The group supports these teams by investing heavily in increased automation and software for risk management, central systems to support relationship management, and intranet sites to share industry, product, and geographical knowledge. Private Banking Following the company s recent acquisitions, the group continued to integrate the private banking operations of Republic and CCF in 2001, creating a Swiss holding company, HSBC Private Banking Holdings Suisse SA, through which most of their worldwide private banking operations are now owned This coherent method of ownership structure benefits high net worth individuals and their families by enabling them to bring together a full range of world class private banking services They have over 4,500 employees in 50 different locations that supply services such as deposits and fund transfer, tax and trustee structures, asset and trust management, mutual funds, currency and securities transaction, lending and guarantees. The appointment of relationship managers who operate on a cross border basis to serve the specialised requirements of clients in such sectors as diamonds, jewellery, sports and media are all in line with the group s differentiated approach to international private banking. Service Centre The importance of global processing is at the heart of the group s strategic aim of pursuing economies of scale in order to improve service, increase productivity and achieve a competitive, economic advantage Since their introduction in 1996, these processing centres have taken on progressively, on a cross border basis, more of the back office functions previously conducted in the country of origin of that particular transaction Due to the ever increasing customer base of the group more service centres are planned for the future Most recently, two centres were opene d in Bangalore, and Shanghai. The Brand The establishment in 1999 of HSBC as a uniform, international brand name ensured that the corporate symbol is an increasingly familiar sight across the world In 2001, a programme was launched to differentiate the Hexagon symbol from those of the other competitors by describing the unique characteristics which distinguishes HSBC. CRITICISMS OF THESE STRATEGIES. Banks have found that Personal Current Account s PCA are a gateway to selling other financial products According to Lloyds TSB the PCA remains the key relationship product Abbey National states that a PCA provides almost 100 customer contacts a year, much more than other financial products. Evidence from Lloyds TSB is that customers who hold a PCA are two to four times more likely to hold another Lloyds TSB financial product In a document published by the Competition Commission 2001 they argue that Lloyds TSB has a higher market share within their own PCA customers than they have within the mar ket as a whole Whilst this does suggest a general pattern of cross holding of financial products, it does not mean that the cross selling has been from PCAs to other products rather than vice versa. Regardless of the causality of financial product purchase, the PCA seems to represent a pivotal financial product that provides. A direct opportunity for profit It provides an opportunity to cross-sell additional profitable financial products It also acts as an important opportunity for a high level of customer contact. It might be assumed that the PCA is a financial product where banks aggressively seek to defend current customers and acquire new customers. In 2000, Banks in the UK spent 313 million on advertising In a report by the UK Competition Commission 2001 , they found that while there was a tentative relationship between total advertising expenditure and PCA market share, there were significant exceptions to the trend and virtually no relationship at lower market shares. Theoretically, if marketing and market share are related, there may be a relationship between the change in market share and the marketing expenditure However, even within the big four this is clearly not true Barclays and HSBC have both increased their market share by 1 in the five years to 2000, despite very different levels of marketing investment Lloyds TSB have dropped by 2 despite spending more than Barclays or HSBC and NatWest RBS could be said to have jointly declined by 4 despite having a joint expenditure of more than twice as much as Barclays. The relationship between market share and expenditure, feeble as it is, disintegrates completely perhaps even becomes negative when some effort is made to relate PCA market share to the 23 5M that was spent on advertising that is directly attributable to PCAs. Much of the higher expenditure as the Competition Commission puts it, is by banks that are growing their brand awareness Again there is no connection between the 5 year growth in market share fro m 1996 - 2001 and the current level of expenditure This poor correlation might be partially explained if much of the marketing related to PCAs is unmonitored advertising expenditure, e g direct mail which would be excluded It is also possible that the aggregate expenditure of the last 5 years from 1996 - 2001 may be related to the aggregate growth or decline in market share However given that the largest cost in most consumer focused marketing is advertising and given that there has been very little net movement in market share it is more likely that there is little or no relationship between expenditure and market share. The main point here is that no matter how much the HSBC group has spent on advertising, it does not mean that the advertising marketing strategy will lead to an increased proportion in market share for the group. Current Banking Communications. BANK - CAMPAIGN - KEY MESSAGES. Your Life Your Bank. Cross selling of financial products, the heritage of the bank and its service s for small businesses. Royal Bank of Scotland Natwest. Another Way. Traditional branch based banking, service and convenience are key themes. Fluent in Finance. Finance experts, previous campaigns emphasised size and Internet services. The World s Local Bank. Emphasising their global capability and strength. Because Life s Complicated Enough. One stop financial service supplier. Giving You Extra.30x as much interest as big four PCA. The table above shows the most recent communications of the largest banks in the UK would seem to indicate that HSBC and Barclays are targeting large business customers, whilst Lloyds TSB is considering small customers and PCA holders NatWest and The Abbey National are the only banks emphasising traditional branch-based banking and thus the status quo But only NatWest merged into Royal Bank of Scotland is likely to benefit from this, as it is one of the big four , The Abbey National is unlikely to encourage change, but is promoting the traditional model of banking. SU MMARY AND CONCLUSION This paper has looked at the history of the HSBC group From its early days in 1865, when it started of as a Public Limited Corporation in Hong Kong, to being a truly global banking giant The various acquisitions and takeovers achieved by the corporation are also mentioned The various financial services or business units which HSBC consists of are identified These are Personal Financial Services Consumer Finance Commercial Banking Corporate, Investment Banking and Markets and Private Banking We have also touched on existing literature that covers the concept of marketing strategy and also the marketing strategies employed by the HSBC Group are evaluated Additionally, various research methodologies and approaches are mentioned in which, a telephone interview was the only way one was able to gain a better understanding of the marketing strategies employed by the HSBC Group An analysis of findings with regard to the type of market segmentation for robust strategy devel opment of the group is looked at Finally, an overview of these marketing strategies is also done, with a few criticisms as to the validity of employing such marketing strategies are critically analysed. As a whole it would be worthwhile to conclude that HSBC has done a fantastic job in investing in its brand name, using the hexagon logo, which states the World s Local Bank It has not only reinforced their customer base and retained their market share at home, but also abroad Its sensible, timely, and resilient approach to acquisitions abroad, has enabled the company to have a better understanding of global banking, whereby as stated previously, three quarters of the profits generated for the year 2004, came from its subsidiaries abroad, BBC 2004 Although, it spent close to 2 billion in advertising for the year 2004 worldwide, that is a huge amount, whereby its market share with regard to the banking segments in which it functions, has not improved any wider than the previous years marke t share One could say that this is a waste of the marketing budget, rather than wasting money on advertising, the group could possibly fare better by diversifying the funds into other areas of production where it is deemed as profitable Areas such as increased loans and reduced interest payments in areas such as Brazil, where subsistence farming is widely practiced would be beneficial to the Group as a whole. REFERENCES AND BIBLIOGRAPHY Abell, D F and Hammond, J S 1979 , Strategic market planning, Englewood Cliffs, N J Prentice-Hall, P 10 Abbey National Submission to the Competition Commission 2001 Brand Finance 2001 , Brand valuation - applications in financial services, by Bank Marketing International Brand Finance 2000 , the role of brands in banking mergers and acquisitions, by Bank Marketing International Brand Finance 2000 b, Brands and the Internet, by Bank Marketing International BBC Report March, 2004 , Are banks ripping us off Buck, S 1990 , People matters, in Birn, R Hague, P and Vangelder, P , eds , A handbook of market research techniques, Kogan Page, London Cavaye, A 1996 , Case study research a multi-faceted research approach for IS in Information systems Journal, 6, pp 227 -242 Competition in UK Banking A Report to the Chancellor of the exchequer, Cruickshank March 2000 Dibb, S Simkin, L Pride, W M and Ferrell, O C 2001 , Marketing concepts and strategies, Houghton Mifflin, Fourth European Edition Dibb, S Simkin, L and Bradley, J 1996 , The marketing planning workbook London Rout ledge, 1996 Dolan, R 1991 , Strategic Marketing Management Harvard Business School Publications, Massachusetts Dunne, H 2003 , Foreign Affairs, Financial world Eisenhardt, K M 1991 , Better stories and better constructs The case for rigor and comparative logic, Academy of management review, 16 3 , pp 620 - 627 Eppendorfer, C Beckmann, R and Neimke, M 2002 , Market access strategies in the EU Banking sector, obstacles and benefits towards an integrated European retail market R uhr - University of Bochum Hague, P 2002 , Market research, a guide to planning, methodology, and evaluations, 3rd edition, Kogan page Harris, G 2002 , Brand strategy in the retail banking sector adapting to the financial services revolution, the journal of brand management, vol 9, no 6, pp 430 - 436 7 Hooley, G Saunders, J and Piercy, N 1998 , Marketing Strategy and Competitive Positioning, Prentice Hall Europe Martin, S and Mainelli, M 2003 , why bother to be better Journal of strategic change, volume 12, No 4, pages 209 - 221, John Wiley and Sons Meier, E 1991 , Response rate trends in Britain, Admap, 26 11 , pp 41 - 44 Miles, M B 1979 , Quantitative data as an attractive nuisance The problem of analysis Administrative science quarterly, 24, pp 590 - 601 Miles, M M and Huberman, A M 1984 , Qualitative data analysis A sourcebook of new methods Newbury Park, CA Sage Proctor, T 2000 , Strategic Marketing, An introduction, Routledge, Taylor and Francis Group, London and New York Rubin, H and Rubin, I 1995 , Qualitative interviewing the art of hearing data Thousand oaks, CA Sage Van Mannen, J 1988 , Tales of the field on writing of ethnography Chicago University of Chicago press Varadarajan, P R 1999 , Strategy content and process perspectives revisited, Journal of the Academy of Marketing Science, vol 27, no 1, winter 1999, pp 88 - 100 Weitz, B A and Wensley, R 1988 , Readings in Strategic Marketing, Chicago Dryden, 1988 Whitson, K 2001 , the implementation of HSBC s strategy a review by the group Chief Executive Yin, R K 2002 , Case study research, design, and methods. Essay Writing Service. Fully referenced, delivered on time, Essay Writing Service.

Comments

Popular posts from this blog

Slumdog Forex Trading System Free Nedladdning

Korttids Binära Alternativ Handelsstrategier

Smart Ytg Forex